Thursday, March 18, 2010

Exco Perak yang kedekut



Jika kita sering ditamukan dengan berita tentang kepincangan, masalah serta keretakan Pakatan Rakyat di dada akhbar, kami di Perak Reform menerima maklumat dari teman-teman yang berada dekat dengan Kerajaan UBN Perak. Terbaru, kami mendengar cerita dari seorang teman menceritakan perihal ADUN seorang ini yang juga merangkap EXCO di dalam Kerajaan pimpinan YAB DS Dr. Zambry.

Cerita yang Perak Reform dapat, tidak manis untuk didengar, apatah lagi untuk didedahkan kepada umum. Tapi, kami berpendapat, cerita ini seharusnya didedahkan kepada pejuang Pakatan Rakyat untuk membuktikan bahawa Kerajaan UBN tidaklah seperti yang diwar-warkan kepada semua.

EXCO yang Perak Reform maksudkan adalah tidak lain dan tidak bukan, ADUN Manong yang juga merupakan Ketua Bahagian Kuala Kangsar, Dato' Ramly Zahari. Beliau juga adalah EXCO di dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Perak masa kini dan memegang portfolio Infrastruktur, Kemudahan Awam, Tenaga dan Air.

Panas dan terkini, rupa-rupanya dalam diam Dato' Ramly ni, memasang angan untuk menjadi Menteri Besar Perak. Wah, sungguh besar impian Dato' ni. Kalau dihitung, tambah, tolak, darab dan bahagi, bila dah jadi ADUN dalam jangka masa yang agak panjang, sebenarnya tidak ada apa yang hebat telah dilakukan oleh Dato' Ramly.

Apa yang kami tahu Dato' Ramly ni, selama menjadi ADUN kepada rakyat, apa yang dibuat oleh beliau hanyalah mengutip tanah perumahan dan kuari untuk dijadikan pendapatan tersendiri. Tidak cukup dengan mengutip hasil-hasil yang dinyatakan, Dato' ini juga merupakan seorang yang kedekut. Tanya saja pada orang Kuala Kangsar, semuanya tahu Dato' Ramly kaya tapi kedekut. Bercakap pasal kedekut ini, teringat Perak Reform akan kata-kata orang tua " Orang kedekut cepat kaya". Sejauh mana kebenarannya, hanya dia sendiri yang lebih mengetahuinya. Perak Reform cadangkan, kalau nak tau Dato' yang seorang ni kedekut atau tak, Raya nanti pergi ke rumahnya, itupun kalau TERBUKA, kalau TERTUTUP, lu pikirlah sendiri!!!

Andai benar Dato' Ramly ini seperti yang dinyatakan diatas, adalah dinasihatkan agar dapat sentiasa bermuhasabah diri kerana belum tentu kita akan tetap berada di posisi yang sama esok hari. Buat MB Kerajaan Haram, buktikan pada rakyat anda sememangnya layak kerana Pakatan Rakyat tidak akan berdiam diri. Perak Reform tidak akan berhenti di sini, akan ada lagi pendedahan yang akan dibuat. Anda tunggu!!!


15 comments:

kulatlapok said...

bukan kedekut lagi malah TAHI HIDUNG MASIN KHABARNYA

Anonymous said...

Siapa tak kenal Ramly. 1 kampung kenal dengan sikap kedekut nyer. Berpenggal jadi YB apa jasanya? Ini marah sudahlah x jadi MB, jawatan Exco Kanan pun kena tarik. Jadi bergabunglah Ramly dengan Husni melaga-lagakan Zambry di Perak.

Anonymous said...

Sayang Perak , negeri bukan maju sangat, rakyat banyak yang susah/miskin.Peluang kerja makin kurang...........

Anonymous said...

dengar citer ramly ni pn taiko di kuala. salah langkah, kena guni la lu orang

teropongalam said...
This comment has been removed by the author.
teropongalam said...

Taiko ker mangko? nie adalah Organisasi milik hak peribadi ker? Itu sebab nyer orang muda kini benci pada UBN.

Ustaz Nor Amin Sayani Bin Zainal said...

Salam ziarah teruskan perjuangan anda, boleh masukkan blog saya di sini untuk memperluaskan penyebaran dakwah kepada semua umat. semoga kerjasama anda di rahmati dan diberikan ganjaran yang setimpal dari Allah.

http://ustaznoramin.blogspot.com

Anonymous said...

Bukan je org kuala yg benci, tp MEMBAWA MASALAH sampai KPYP pun telungkup di awal tahun 2000!!

Anonymous said...

Ramly seorang exco yang banyak mengumpul kenderaan..semua tanah kosong di Lempor adalah miliknya..

Anonymous said...

Dato Ramly adalah taiko Lempor

Anonymous said...

Cuba kome tengok cincin dijarinya, apa tandanya itu?

Anonymous said...

Tak baik kata dato ramly macam tu...dia ni seorang pemimpin yang hebat di perak...banyak jasanya

Anonymous said...

Dato ramly ni hansem orangnya...

Anonymous said...

Buat apa memfitnah
SESUNGGUHNYA fitnah merupakan satu elemen yang cukup bahaya, kerana dalam al-Quran ada menegaskan bahawa fitnah itu lebih dahsyat daripada pembunuhan. (Maksud ayat 191 dan 217 surah al-Baqarah)

ibuharung disabah said...


IBU HARUNG DI SABAH <<<<<
Aslamu alaikum wr wb..
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
dan berbagi kepada teman2 melalui room ini,
sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di SMP / SMA dan juga anak sememtarah kuliah,tapi SUAMI saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anaka-naknya ditengah tagihan hutang yang menumpuk,
demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
dulu katanya dia juga seperti saya setelah bergabung dengan AKI DARMO hidupnya kembali sukses,
awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
dan melihat langsung hasilnya, `
saya akhirnya bergabung dan menghubungi AKI DARMO di No 082-310-142-255
Semua petunjuk AKI DARMO saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim,
Kirim Foto anda
Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya,
akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
kini saya kembali sukses terimaksih AKI DARMO saya tidak akan melupakan jasa AKI.
JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH,
SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB AKI DARMO
DI NO < 082-310-142-255 > ATAU KTIK HTTP BLOG AKI - http://sporttoto4d.blogspot.co.id

Related Posts with Thumbnails