Thursday, April 8, 2010

Kehidupan MEWAH Bloggers UMNO

PARPUKARI!!! Anda kenal bukan? Siapa yang tidak kenal dengan Parpukari. Begitu hebat dimata bloggers-bloggers PRO BN dan PR juga tidak terkecuali. Bercakap tentang Parpukari, apa keistimewaaan yang ada pada mamak seorang ni, kalau bukan kepetahannya di dalam blog membantai sesiapa sahaja yang menentang Kerajaan BN lebih-lebih lagi jika melibatkan Tun Dr. Mahathir dan Mukhriz.

Selain dari profesion sebagai seorang blogger, apa sebenarnya profesion Parpukari ni? Ada teman yang berkata, dulu Parpukari bekerja di sebuah bank di KL ( entah typist ka apa ka tak tahu ler ) tetapi kini, memegang jawatan tetap sebagai BLOGGER. Jika benar seperti kata tuan empunya diri bahawa dia tidak dibayar, apa mungkinkah dia mampu untuk menetap di sebuah kondominium yang penuh dengan kawalan keselamatan nya macam VVVIP pulak? Dan terbaru, diberitakan Parpukari baru sahaja membeli sebuah Toyota Camry 3.0 v6. Wah? Mewah juga hidup jadi BLOGGER UPAHAN ni ye? Tak ada logika sungguh memikirkan tentang gaya hidup Parpukari ni.

Mampukah seseorang itu bertahan dengan simpanan yang ada jika sudah tidak bekerja dan mampu mengamalkan cara hidup yang mewah. Hanya orang bodoh yang percaya bahawa Parpukari ini tidak dibayar sebagai blogger. PR juga ada terdengar cerita yang Parpukari juga menggelapkan sejumlah wang yang telah diperuntukkan kepada bloggers. Wang diterima oleh Parpukari tetapi agihan kepada rakan-rakan lain tidak sampai. Memang mamak ni spesis kawan makan kawan. Harapkan pagar, pagar makan padi!

Berkemungkinan juga, duit yang di'songlap'kan Parpukari itu la yang digunakan untuk menampung kehidupan dia kini. Dari maklumat yang PR terima, bukan calang-calang duit yang diterima. Pendek kata, memang boleh gelap mata dan kerana insiden itu juga la Parpukari dah tak sebulu dengan beberapa rakan bloggers yang begitu rapat dengan dia dahulu. Biar hilang kawan, jangan hilang duit makan, inilah pegangan hidup Parpukari yang anda semua tidak tahu!

Kini, Parpukari semakin dibenci rata-rata bloggers Pro-BN. Ahli-ahli pakatan Bloggers Lembu seperti Bloggers Pembela Negara pun sedikit demi sedikit meninggalkan "kawan makan kawan" mereka ini.

Dek kerana pegangan ini jugala, Parpu disayangi oleh beberapa pemimpin terkenal. Siapa yang PR maksudkan? Nantikan...Pasti ada hebahannya!!!

11 comments:

azman kamarul said...

Ustaz aku ajar....sesiap yang hidup cari makan...maka dia serupalah macam makhluk berekor yang dok ragut rumput kat padang tu....sementelah lagi kalau menjadi gerombolan ternakan...dah gemuk molek nanti...kena sembelihlah jawabnya.

Anonymous said...

kalau betul lah blogger ni spt kawan makan kawan elok lah jugak tu sbb yg dia makan pun kawan2 blogger nya dari kumpulan pro UBN, biar lah mrk bergaduh sesama sendiri pasal duit, kalau roh islam tu xde dlm jiwa mrk mcm tu lah jadi nya,harta yg dia dpt tu pun harta istidraj, kalau mrk x tau apa tu Istidraj biar lah mrk tanya dgn ustaz2 yg ramai jugak dlm umeeno.

Matatech said...

muka tak semenggah je, lngsung tak de cutting orang baik2. Parpukri ni ni geng jahat rupanye....nih klentong mesti kuat nih...ngok betul lah orang UMNO ikut buntut dia....tapi nampak dia ada banyak kelemahan.....sebab dia gemok....orang gemok ada banyak penyakit kronik....tip nak kalhkan dia ialah bagi darah tinggi dia naik...cara nya ajak dia lwan cakap tak renti-renti sampai esok pagi, gerenti dia akan ko...sebab tak cukup nafas....tapi ingat jngan berenti kalau dia belum pengsan....tapi sebelum tu sembhyang hjat supaya hati kita tenang...dan kita tk de darh tinggi....he..he...

buncit said...

Muka tokleh percaya...tengok perutlah brader...

Anonymous said...

nampaknya dari gambar gambar/cerita dalam internet
yang kita lihat blogger blogger jalang yang meraih
wang dengan mencerca \memperlekeh parti pas pkr
hidup serba mewah walaupun tak mempunyai kelebihan\kepakaran di dalam bidang tulian mereka.

senarai bloger jalang
---------------------

rocky bru

big dog

barking magpie aka pasquale aka rosdi mustafa dan entah apa nama jahanam yang lain

kadir jasin[nampak sudah ada keinsafan sikit]

outsyed the box


lifestyle of the rich and famous dan kaki tonggang
===========================================

dalam senarai ini yang mengaku kaki tonggang -

rocky bru [ spesial 'bru' ala bierkeller jarman kah? ]

barking magpie [ ada mengaku tarek ganja pun ....]

Rocky bru
=========

baru aje beli bmw x6 3.5 [top model ] di malaysia

big dog - baru balik dari eropah

kadir jasin = baru balik melawat cucu di eropah


Persoalannya
------------

mechanisma apa yang membiayai blogger jalang ni semua?

mungkin foundation Tengku madey dan kerjasama
tokoh penerima piratisation sports toto -

chingkie vingkie tan dengan adanya beberapa 'spesial
draw ' dapat membiaya kerja nakal bloger jalang ni
semua.

commentator blog mesti intip semua tingkah laku

bloger jalang ini kemudian kita buat expose untuk

sebaran am


khong khek khuat

Malaysian said...

Berita Terkini dari Hulu Selangor...

Kamalanathan (Calon BN-MIC) adalah Pengundi dari Kawasan Sami Velly (Sungai Siput)

Baca seterusnya disini...

http://gomalaysian2.blogspot.com/2010/04/kamalanathan-al-p-panchanathan.html

Anonymous said...

Biasalah2, apa nak diherankan. Pemimpin UMNO makan jerung2, orang bawahan dia pun makan juga. Terpaksa makan tulang jerung yang diberi oleh tuannya. Sebab 2, badan pun macam busut naik.

Anonymous said...

yg hg pa nak cemburu kat dia tu pasai pa? biaq pi la, dia bkn kacau periuk nasi hg pa pun! kekayaan dia tu atas usahanya sendiri; entah2 yg br komen lebih teruk daripada dia

DR 1221 said...

salam

"diberitakan" bermakna belom tentu kesahihannya, jika salah, ia menjadi fitnah. betol tak ? (tuan lebih islamnya)

Hisyamuddin Che Ali said...

Salam ziarah..tgh blogwalking..boleh tak tumpang parking http://tunhisyamuddin.blogspot.com di sini, sahabat. Syukran

perak terberak said...

ustaz aku ajar kalu x fitnah bukan lah PAS nama nya.syurga ajis syurga ajis.

Related Posts with Thumbnails